Poslední den před Vánocemi jsme si v matematice vyzkoušeli aktivitu, která kombinovala přesnost, preciznost, čtení souřadnic, práci s grafem a jemnou motoriku. Pustili jsme se do vyšívání! Přes počáteční trable, zejména při navlékání bavlnky do ucha jehly, se ale s ručními pracemi popasovali všichni statečně. A to prosím někteří přiznali, že drží jehlu v ruce poprvé v životě! Řada žáků byla netradiční činností zaujata natolik, že pracovali i během přestávky mezi hodinami. V první části aktivity jsme si připomněli co jsou souřadnice bodů, jak vypadá graf přímé a nepřímé úměrnost a co nám asi bude připomínat výsledek. Když každý zvládl vyšít aspoň jeden kvadrant, ukázala jsem mnohem složitější obrázky, které technikou níťové grafiky mohou vzniknout. Několik odvážných jedinců si našlo motiv na mobilním telefonu a pustilo se do práce, někteří další vylepšovali své práce výšivkou v dalších kvadrantech. A třeba někoho aktivita zaujala natolik, že si vyrobí něco i doma, protože jsme ve škole samozřejmě byli limitováni časem. 8. C chci moc pochválit za respektující přístup k sobě navzájem, protože pokud někomu něco nešlo, hned mu soused automaticky pomohl – nenucená spolupráce je dalším skvělým benefitem projektového vyučování.
Olga Kačenková

