ZÁKLADNÍ ŠKOLA UNHOŠŤnám. T. G. Masaryka 58, 273 51 Unhošť

Týmová hra „Povrch nebo objem?“  

V rámci hodiny matematiky v 7. ročníku byla realizována pohybová týmová aktivita zaměřená na praktické opakování výpočtů objemu a povrchu hranolu. Po třídě byly rozvěšeny kartičky s různými slovními úlohami. Žáci pracovali ve skupinách po třech. Každý tým mohl vždy vyslat pouze jednoho člena, který si úlohu přečetl, ale nesměl si ji zapsat ani vyfotit. Jeho úkolem bylo úlohu přesně tlumočit ostatním členům týmu, kteří spolu následně hledali řešení.

Cílem bylo:
– Rozpoznat, zda se jedná o výpočet povrchu či objemu,
– Zvolit správný vzorec,
– Vypočítat výsledek,
– Zapsat jej do týmové tabulky.

Po vyřešení všech úloh proběhlo společné vyhodnocení a diskuze nad použitými výpočtovými strategiemi.

Aktivita efektivně rozvíjela nejen matematické dovednosti, ale také měkké dovednosti jako jsou: týmová spolupráce, naslouchání, přesné předávání informací, rozvoj paměti a komunikace. Žáci byli aktivní, zapojení a soustředění, aktivita podpořila jejich motivaci a učili se v pohybu i interakci.