Tandemová hodina informatiky v 5.C (20. 11.) využívala toho, že žáci už měli zkušenosti s robotickými “puky” VEX z loňského roku. Žáci pracovali na speciálních plátnech s herním polem ve stylu Člověče, nezlob se, kde museli naprogramovat robota tak, aby projel přesně určenou trasu a zastavil na zvolených políčkách. Inovativním prvkem bylo použití Kodéru – tabulky s příkazy, pomocí které žáci sestavovali sekvence instrukcí pro robota (např. “jeď dopředu 2 kroky”, “otoč se vpravo”, “zastav”). Toto vizuální programování podporovalo rozvoj logického myšlení, prostorové představivosti i plánování. Tandemová výuka umožnila učitelkám efektivně pomáhat jednotlivým skupinám, vysvětlovat složitější postupy a společně s dětmi ladit chyby v jejich programech. Hodina byla praktická, dynamická a žáci projevili velké nadšení i motivaci k řešení náročnějších úkolů.

