Žáci 6.C v rámci hodiny slohu probírají popis osoby. Úterní hodina byla koncipována jako inovativní výuka s důrazem na aktivní zapojení žáků, rozvoj komunikačních dovedností, tvořivého myšlení a práce s jazykem. V úvodní části hodiny byli žáci motivováni k tématu prostřednictvím společného popisu učitelky. Aktivita byla založena na řízeném pozorování a formulaci popisných vět. Žáci se zaměřovali na vnější znaky i celkový dojem. V hlavní části hodiny žáci pracovali s pracovním listem obsahujícím ilustrace různých fantazijních postav (příšerek). Na základě vlastní představivosti žáci jednotlivým postavám přiřazovali jméno, vymýšleli jejich specifické vlastnosti a zvláštní schopnosti a výtvarně je dotvářeli podle vlastního návrhu. Následně vytvářeli slovní popis postavy, v němž uplatňovali poznatky o struktuře popisu osoby, rozvíjeli slovní zásobu a učili se pracovat s detailním a výstižným jazykovým vyjadřováním. Propojili tak český jazyk a výtvarnou výchovu. V další části hodiny proběhlo společné zhodnocení vybraných prací před třídou. Žáci prezentovali své texty a pod vedením učitelky reflektovali správnost, srozumitelnost a originalitu popisu. V hodině panovala příjemná atmosféra a společně jsme se nad vymyšlenými díly zasmáli.

