Ve 4. A jsme se vydali na vzrušující cestu do světa umělé inteligence (AI). Společně jsme zjišťovali, co to vlastně AI je, jak funguje a od koho se učí. Děti zjistily, že umělá inteligence se neučí sama od sebe, ale že se učí od lidí, z dat a zkušeností, které jí předáváme.
Během hodiny jsme si na praktických příkladech ukázali, jak se AI dokáže učit rozpoznávat předměty, barvy a tvary. Využili jsme k tomu interaktivní prostředí, ve kterém si děti samotné naprogramovaly jednoduchou AI, která se postupně „učila“ pomocí hry a pokusů.
Velkým zpestřením bylo programování v herním světě Minicraft, kde děti využívaly principy AI k řešení různých úkolů a výzev. Celá hodina byla velmi interaktivní, hravá a poučná, děti spolupracovaly, přemýšlely a nadšeně zkoumaly, jak může umělá inteligence pomáhat – i škodit – v našem každodenním životě.
Díky tomuto zážitku si žáci vytvořili základní povědomí o fungování moderních technologií a zároveň si vyzkoušeli tvůrčí práci programátorů, kteří stojí za vývojem AI. Hodina měla velký úspěch a děti si z ní odnesly nejen nové poznatky, ale i chuť zkoumat technologie dál.