V dnešní hodině slohu měli žáci na základě předmětů nalezených v tašce nebo v batohu charakterizovat osobu, které věci patřily.
Dostali pracovní listy s modelovou situací – našli tašku nebo batoh, kde se nacházelo několik věcí. Na základě těchto věcí měli napsat charakteristiku člověka, který tašku ztratil. 1. mobilní telefon, sešit chemie, účtenka z obchodu, lísteček se zadáním DÚ 2. pohlednice s razítkem z Francie, mobilní telefon ( aplikace Booking), fotoaparát, účet za občerstvení ve veganském bistru 3. rtěnka, poukaz na kosmetiku, mobilní telefon, váleček na chlupy 4. brýle, mobilní telefon, leták Kauflandu, seznam nákupu, PIN na lístečku
Společně jsme vymysleli otázky vhodné pro napsaní charakteristiky.
1. Co předměty říkají o zájmech a osobnosti?
2. Jaké vlastnosti lze odvodit?
3. Jaký je věk, zaměstnání, způsob života?
Následovalo tvůrčí psaní charakteristiky osob.
Hodina využila netradiční, badatelsky orientovaný postup, při němž žáci tvořili charakteristiku ne na základě známé osoby, ale z analýzy předmětů nalezených v tašce. Podporovala analytické myšlení, představivost a kreativitu.
V následující hodině jsme si jednotlivé charakteristiky přečetli a vyhodnotili.

