ZÁKLADNÍ ŠKOLA UNHOŠŤnám. T. G. Masaryka 58, 273 51 Unhošť

6.B – září 2025

Ve středu 3.9. jsme v rámci Dne spolu s ostatními šesťáky absolvovali turistickou vycházku po mlýnech v okolí Unhoště.

Ve středu 10.9. nás čekal adaptační kurz v Libušíně, kde jsme hráli hry zaměřené na spolupráci v týmu a seznámení s novými spolužáky.

V týdnu od 15.-19.9. jsme se zapojili do výzvy Pěšky do školy. Každý den jsme zaznamenávali, jak jsme se dostali do školy ( pěšky, na kole, koloběžce, MHD nebo autem ), a sbírali body.

V hodině informatiky jsme se věnovali tématu bezpečného pohybu v silničním provozu. Povídali jsme si o zásadách bezpečné jízdy na kole, skateboardu a bruslích, zhlédli jsme výukové video od BESIPu s názvem Dopravní nehoda.

V pátek jsme si pro naše mladší spolužáky ze 2.B v rámci patronátu tříd připravili zábavnou dopravní stezku, na které si druháci vyzkoušeli, jak dobře znají pravidla bezpečného pohybu v dopravě. Na jednotlivých stanovištích děti poznávaly dopravní značky, řešily situace, se kterými se mohou setkat cestou do školy, a také si zopakovaly, proč je důležité chodit pěšky a chovat se ohleduplně vůči ostatním účastníkům provozu. Ve stejný den jsme pokračovali v úklidu Unhoště a okolí.

Poslední akcí tohoto měsíce byla 24.9. exkurze do Planetária v Praze, kde jsme zhlédli výukový program o vesmíru. Sledovali jsme sluneční soustavu, pohyby planet a pomyslné průlety vesmírných těles. Nechyběly zajímavosti o životě na Zemi, hledání obyvatelných planet a aktuální vědecké výzkumy.

Po skončení programu jsme se vydali do přilehlé stromovky a navštívili sportovní areál s lanovým hřištěm a užili si aktivní pohyb.

První měsíc na druhém stupni máme za sebou.

 

Adaptační kurz šestých tříd

Dne 10. září 2025 se všechny čtyři šesté třídy zúčastnily adaptačního kurzu, který se konal v místě turistické základny Labyrintu Kladno, v Libušíně. Akce probíhala od ranních devíti hodin až do 15:00 a doprovod žákům dělali třídní učitelé a asistentky pedagoga.
Celý den byl naplněn různorodými teambuildingovými aktivitami, které byly připraveny s cílem stmelit nově vzniklé kolektivy. Děti se během her učily spolupracovat, navzájem si pomáhat a hledat společná řešení různých úkolů. Samozřejmě nechyběl ani smích a dobrá nálada.
Akce měla pro děti velký přínos. Pomohla jim lépe se poznat, odbourat první ostych a vytvořit si pozitivní vztahy se spolužáky i pedagogy. Atmosféra byla po celý den velmi příjemná, a i počasí nám přálo – pršet začalo až ve chvíli, kdy jsme usedli do autobusu na cestu zpět.
Adaptační kurz tak splnil svůj účel na jedničku a všichni si odnesli nejen nové zážitky, ale i pocit, že do nové etapy školní docházky nevstupují sami.
J. Dušek