Hodina českého jazyka a slohu v 8. C byla zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení žáků. Žáci ve dvojicích nejprve pracovali s krátkým textem s vánoční tematikou, který si přečetli a následně k němu zodpovídali otázky ověřující porozumění. V další části hodiny se výuka posunula k hlubší interpretaci textu – tzv. čtení „mezi řádky“. Žáci se aktivně zamýšleli nad náladou a emocemi postav, hledali příčiny jejich jednání, uvažovali nad významem textu a předvídali další vývoj děje. Následovala společná diskuze nad jednotlivými otázkami, v jejímž průběhu žáci prezentovali své názory a navrhovali různá možná řešení. Inovativním prvkem byla v další hodině závěrečná tvořivá aktivita, při níž si žáci mohli zvolit jedno z nabízených témat a text sami přepracovat nebo dokončit dle své fantazie. Hodina podporovala samostatnost, kreativitu i schopnost argumentace a žáci byli do práce po celou dobu aktivně zapojeni.

