Začátkem měsíce května jsme se zapojili do celostátní akce „Ukliďme Česko“. Cílem bylo pouklidit nepořádek v našem okolí a zlepšit životní prostředí. 15. května v rámci projektu spolku Eratem – „Hejbejte se s Luckou“ proběhla ukázková hodina tenisu a sportovních aktivit. 19. května jsme navštívili knihovnu, kde nás čekalo dobrodružství za zvířátky pod vedením paní Sedlákové z nakladatelství Thovt. Nejprve jsme vymýšleli slova od daného písmene, potom pozorně naslouchali, sestavovali příběh a nakonec si zahráli písmenkové zvířecí pexeso. 20. května jsme se vypravili do Národního zemědělského muzea v Praze.
V rámci programu „Pole pod lupou“ jsme se dozvěděli, kdy a jak začal člověk používat a pěstovat první plodiny. Popsali jsme si plodiny u nás běžné, ale i ty méně známé, lokalizovali jejich původ a viděli, co z nich lze vyrobit. S pomocí mikroskopu jsme pak rozlišovali semínka plodin a jejich specifika. V jednotlivých expozicích jsme viděli velmi zajímavé exponáty. Zážitky z muzea jsme poté rozvíjeli ve škole. Společně si povídali si o významu pole, rostlin a zemědělství. Na závěr jsme si vytvořili vlastní lapbook plný informací, obrázků a postřehů z exkurze. 23. května proběhla akce „Velcí učí malé“. Moc děkujeme Jiřince a Aničce z devátého ročníku za kreativní výtvarnou výchovu. 26. května jsme v rámci projektu Nadačního fondu Albert absolvovali program „Zdravá 5”. Paní lektorka nás během dvouhodinového bloku seznámila s principy zdravého stravování a motivovala nás k automatickému přijetí zásad zdravé výživy. Za spolupráci a získávání pětkových žetonů v soutěži máme velkou pochvalu a diplom plný zdravých pětek. 29. května jsme zažili dvouhodinové aktivity spojené s ukázkou golfu. Následoval poslední den v měsíci věnovaný blížícímu se Dni dětí, během kterého jsme realizovali aktivity zaměřené na rozvoj technického myšlení, vnímání přírody a spolupráce. V duchu inovativního vzdělávání jsme se do aktivit zapojili se žáky z 5.B a 9.B, se kterými jsme spolupracovali v rámci školního Patronátu. Společně jsme pracovali na konstrukčních úlohách, procvičovali jemnou motoriku a smysl pro rovnováhu. Důraz byl kladen na praktické učení, mezigenerační spolupráci a odpovědné chování v přírodě.